И моята перка не вкл. първа степен. Пробвах всички препоръки на колегите от форума. Проверих, почистих и смених местата на релета, проверих резистор и почистих клеми вкл. и на перката, почистих клеми датчик термостат, проверих предпазители един по един, отврих капак на преливник и стисках едно от гумените съединения да се уверя, че термостата е отворен и няма въздух в системата и резултатът е следният! НЕ ПУСКА ПЪРВА СТЕПЕН т`ва е. Успех!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с перката на радиатора?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от blank_jack Покажи съобщениеВчера пробвах след като запалих, включих климатика, но перката не тръгна. Трябва ли колата да е загряла или щом е пуснат климатика, задължително трябва да върти на 1-ва степен?2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
.
Comment
-
Първоначално публикувано от Kiber Покажи съобщениеДа, перката трябва да върти щом е включен климатика, но ако не ти работи първа - ще върти на втора, но ще върти. Ако не върти, сещам се единсветно да те посъветвам да видиш дали ти е закачен компресора на климатика. Това се гледа, като застанеш над двигателя, стоейки пред колата, в ляво, долу, до последната видима ролка от твоята страна е компресора, там са и едни кабелчета които се свързват помежду си със пластмасови накрайници. Еми трябва да са свързани един с друг. Успех!!Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Kiber Покажи съобщениеМного взеха да ме кефят тези подобни теми.
В различни форуми търсих решението на проблема, всеки форум има различни теми, всяка от които разглежда проблема от различен ъгъл и предлага различни варианти.
Синтезирано всичко стига до 3 възможни места на които трябва да се погледне, преди да се ходи по "доктори".
1. Проверка на релето (на 156 се намира в кутията пред акумулатора, самата кутия си има легенда кое реле за коя степен на вентилатора е). Изгорелите релета си личат по стопена пластмаса в основата на крачето и се сменят.
Ако проблема не е там или продължава след това, се проверява на място номер,
2. Резистора монтиран на самия обръч на вентилатора. Тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=47629) в първата си страница показва резистора и реферира номера на частта. Резистора се сменя ако е стопен или обгорен. Прилагам снимка тип "открийте разликите" за да разберете дали е за смяна.
И ако проблема не е там, остава едно трето място -- кутията с бушоните находяща се върху акумулатора. Проверяват се бушоните с ампери 40, 60 и 70. Ако са изгорели - сменят се. (Прилагам легенда на бушоните върху акумулатора.)
Тези три места са най-честите огнища на причинител на този така популярен и често срещан проблем при 156-ците. Едва след като трите места са проверени се ходи на доктор, защото и трите неща могат да се отремонтират от шофьор и любител без срещи от вида "Ей ся читирсет леа тука за туй батка, щото е трудно райш ли."
Проверих всички бушони (тези които са в 2-те кутии по 4 броя над акумулатора) и всички са си здрави.
Направо ще си кажа, че нищо не разбирам - предполагам, че проверих релетата след бушоните, тоест отворих този капак:
http://silver101.net/alfa.JPG
И там имаше едни червени работи. Извадих това което е за FAN и го размених с това за климатика. Колата беше малко над 90 градуса, запалих, перката не тръгна. FАN 2 няма, предполагам защото колата е бензин, по същата логика няма и HEATER DIESELНещото за FАN 1 обаче е по-голямо и черно от другите които са червени и нямаше как да го разменя за да го видя дали работи. Утре сутринта ще я закарам на доктор да погледнат и ще пиша какво са измислили..
Last edited by blank_jack; d.m.y г., 23:17.Аlfa Romeo 156 1,8 TS
Fiat Bravo - 1,6
Hyundai i20 - 1,2
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеИма и един трети вариант,да се е преебало управлението на перките вътре в самото ЕКУ,имал съм такива случаи,но на разни Фиати
Comment
-
Първоначално публикувано от Koko k Покажи съобщение.....При мен нито перката на радиатора тръгва, нито климатика.....
Щом тестът през MES минава, е твърде вероятно проблемът да не е в ECU - то.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
При пуснат климатик,копчето на климатика свети оранжево, вместо зелено и климатика не тръгва.Ел.магнитния съединител не включва.При подаване на директно захранване магнита работи.Температурният датчик на водата отчита температура.При достигане на 90-95градуса на водата перката на радиатора не включва.Външния термометър и той работи.
Comment
-
За да не включва компресорът, или нямаш газ в системата или има проблем с пресостата. Щом не тръгва компресорът, няма да тръгне и вентилаторът, защото той тръгва, когато налянането на газта в предния радиатор стигне определена стойност а с неработещ компресор, това няма как да стане.
Заради температурата на мотора, първата степен трябва да се пусне при 97 а втората при 105 гр. Така че пусни една диагностика и гледай температурата и перката. Нека, моторът да работи намясто. Ако над 98 (по ECU) не се пуска първа степен, тогава ще умуваме.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:07.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Смених пресостата с друг,климатика не тръгна.Тия дни ще мина да ми проверят фреона,миналата година го заредих,но все пак ще проверя.Имах резервен температурен датчик,пробвах с него без да го монтирам на мястото му,само закачен на кабела.Загрях го с малка горелка при работещ двигател и перката на радиатора завъртя.При извадена букса на температурния датчик перката също върти.
Comment
-
Проблема се оказа доста сложен.Нямаше газ в системата,миналото лято бях заредил климатика и нямаше грам налягане.Затова майстора вкара въздух или газ не знам,но компресора не сработи.Размених релетата,проверих всички 20А и 30А предпазители,но климатика не тръгва.Така,че освен с изтичането на газ,имам проблем и с тоците.
Comment
Comment